”Follow me”

2_followme_elisabethwidmark

”Follow me”, blyertsteckning 30×42 cm (2015).

Det här är en av mina senaste teckningar som ställdes ut på min separatutställning på Lilla Galleriet i januari. Den har nu hittat ett nytt hem, inköpt av Västerbottens Läns Landsting, och jag hoppas att den hittar någon fin plats att hänga på. Faktum är att jag tycker väldigt mycket om den, den får mig att minnas förra sommaren och en av många utflykter som jag och några vänner gjorde ut i de västerbottniska skogarna, bland gamla – sedan länge- övergivna hus och kvarnar. På jakt efter den där känslan man får när man går runt i gamla hus, doften av skog och trä, golv som knarrar, ljus som sipprar in mellan glesa träplankor. När man ser namn inristade i väggarna, namn på personer som för länge sedan stått på samma plats som en själv och som känt behovet av att skriva sitt namn och hoppas att någon, någon gång ska läsa och minnas vem man var.

Lämna en kommentar